החידושים האחרונים בתחום כיבוי האש

fire-house

ישנם רגעים בחיים שבהם החלטה ופעולה של שבריר שנייה יכולים להפוך את הקערה על פיה, ולהוות את ההבדל בין אסון לנס. דוגמה מצוינת לכך היא מקרים שבהם פורצת דליקה בבית, במקום עבודה או בכל מקום אחר שיש בו אנשים, וערנות יכולה ליצור את כל ההבדל.

במקרים הללו, חשוב מאוד שתהיה לכם גישה למערכת שיכולה לעזור לכבות את השריפה כמו ציוד כיבוי אש, אשר הכרחי במקרים הללו. יתרה מכך, חשוב שהציוד שבו תשתמשו יהיה חדיש ופשוט לשימוש ככל האפשר, על מנת שהזמן החולף מרגע התגובה ועד רגע הפעולה יהיה קצר ככל האפשר.

מה רע בציוד הישן?

ציוד כיבוי אש מהאסכולה הישנה כלל צינורות מסורבלים שנמצאים בתוך ארונות כיבוי אש, מטפים מגושמים ועוד פריטים שלא תמיד היה ברור כיצד להשתמש בהם. פעמים רבות, אנשים שנקלעו למצב של דליקה לא עברו הדרכה מספקת או לא זכרו כיצד להשתמש בציוד הקיים כדי לכבות דליקה, מה שהוביל להחמרה של המצב.

לכן, הבעיה העיקרית בציוד מטכנולוגיות ישנות לכיבוי אש הוא חוסר הידע בכל הנוגע לשימוש וקושי בתפעול. כשאדם ניצב בפני דליקה, זמן התגובה שלו יכול להטות את הכף, ולכן הציוד שיש בידיו צריך להיות קל לתפעול ככל האפשר, על מנת שהוא יוכל להשתמש בו מיד ברגע שבו הבחין בשריפה.

ציוד כיבוי אש – כשטכנולוגיה פוגשת ניסיון

לאור הצורך בנגישות של ציוד כיבוי אש זמין ונוח לשימוש, פותחו מערכות מתקדמות שנועדו להקל את התפעול של ציוד מסוג זה ואת הגישה אליו. בראש הרשימה ניצבות מערכות כיבוי אש מתקדמות שיכולות לגדוע את הדליקה בשלביה הראשוניים, ובכך למנוע התפשטות שלה לאזורים אחרים שבהם יש אנשים וגם ציוד יקר.

מערכות כיבוי אש מהסוג הזה כוללות חיישנים מתוחכמים שקולטים במהרה שינויים בטמפרטורה של החדר, ויכולים לאתר חריגות במקרים שבהם השינויים הללו אינם תקינים. בנוסף, ציוד כיבוי אש מתקדם הכולל מערכות כיבוי אש מפעיל התראה במקרים שבהם אותרה חריגה, בדמות אזעקה והבהוב אורות באזורים שבהם החלה דליקה. בשלבים הבאים מופעלת מערכת ספרינקלרים (מתזים) הפזורה באופן אסטרטגי ברחבי החללים השונים כדי למגר את הדליקה ולמנוע התפשטות שלה לחלקים אחרים במבנה.

מערכות כיבוי אש מתקדמות הכוללות ציוד כיבוי אש שאינו דורש מגע יד אדם יכולות ליצור את ההבדל בין חיים למוות במקרים שבהם פורצת דליקה. ציוד מסוג זה מתריע על מצבי חירום וממגר את הדליקה בו זמנית, כך שהוא הכרחי בכל מקום ציבורי, בית עסק וגם בתים פרטיים, שזקוקים להגנה בכל עת.

אנו ממליצים לכם לקרוא גם את המאמר הבא כדי להבין מה חשוב לדעת לפני שרוכשים גלאי עשן.

23 באוגוסט 2017 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button