כל מה שחשוב לדעת לפני רכישת גלאי עשן

fire-detector

גלאי עשן מהווים את הדרך הזולה והכדאית ביותר לשמור על הארגון שלכם מפני שריפות ונחשבים לחלק בלתי נפרד מסוגים שונים של מערכות לכיבוי אש. בעזרת התרעה קולית אשר נשמעת בקלות מכל מקום ושימוש בסנסורים מתקדמים ניתן לטפל בכל דליקה עוד לפני שהיא פורצת. אז מה חשוב לדעת לפני כל רכישה וכיצד תוכלו להשתמש בציוד הנכון בזמן הנכון? כל זאת לפניכם במאמר הבא.

רכשו גלאי עשן של חברה מוכרת

השקעה בציוד לכיבוי אשר הינה השקעה חד פעמית ולכן מומלץ ללכת על החברות המובילות בתחום. ניתן למצוא בשוק מגוון של גלאים שמיובאים מהמזרח אך כדאי לדעת שהם אינם מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת ומלבד מארז חיצוני מושקע, הם ממש לא יגנו אליכם בשעת צרה. לכן ברכישה של גלאי עשן חדש, כדאי לבדוק את המוניטין של החברה ולהעדיף באופן אבסולוטי את אחד הדגמים של המותגים המוכרים יותר.

בדקו מה כוללת האחריות ואיפה המעבדה

משך האחריות ואופי השירות שונה מחברה לחברה ולכן מומלץ לבדוק את סוג האחריות לפני הרכישה של כל גלאי. בדקו לכמה זמן ניתנת לכם האחריות והאם היא כוללת את כל הגלאי או רק חיישנים מסוימים. לעיתים העלות שבהחלפת חיישן עלולה לעלות כמעט כמו גלאי חדש, כך שעדיף לוודא שהאחריות היא אכן מלאה. בנוסף, כדאי לבדוק את מיקום המעבדה ולוודא שהיא קרובה למקום מגוריכם או לעסק שלכם.

שאלו על התממשקות עם מערכות כיבוי האש הקיימות

העדיפו לרכוש גלאי שיתממשק באופן מהיר עם המערכות המתקדמות לכיבוי אש שקיימות בארגון שלכם. במערכות המודרניות יש הלימה מדויקת בין הזמנים שבהם הגלאי מתחיל לעבוד לבין הזמנים ששאר הציוד מתחיל בפעולת הכיבוי. בדקו אודות החיבורים שיש לעשות ובדקו שהמתקין של הגלאי הינו מוסמך להתקנה של ציוד כיבוי אש. בכל מקרה שבו המתקין אינו מיומן או מקצועי, איכות הגלאי הופכת ללא רלוונטית וסוג גלאי העשן כבר לא משנה.

אל תשכחו את החלק הכי חשוב: הסוללה

למרות שהחלפת הסוללה של הגלאי היא לא עניין שבשגרה, מומלץ לבחור בגלאי עשן אשר יקל עליכם את פעולת ההחלפה. שימו לב גם לסוג הסוללה הנדרשת ולמשך הזמן שבו היא אמורה לתפקד – אלמנטים אלו אולי נחשבים זניחים בעת הרכישה, אך הם ייעזרו לכם לתחזק את המערכת באופן קל וללא עזרה של בעל מקצוע.

זקוקים לייעוץ מקצועי? פנו אלינו עוד היום ותזכו ליחס אישי, מחירים משתלמים וציוד כיבוי אש איכותי!

13 באפריל 2017 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button