תקנות כיבוי אש לבניינים רבי קומות

Smoke-Release-System-960×540

חשבתם לרכוש דירה להשקעה או למגורים בצפון הארץ? ישנם קריטריונים רבים עליהם תיפול ותקום עסקה. מלבד עיצוב, חלוקת החלל ומחיר אנו ממליצים לכם לבדוק סוגיה נוספת ולא פחות חשובה: קיומו של ציוד לכיבוי שריפה. מדוע זה חשוב ומה יש לחוק לומר בנושא? כל הפרטים מיד.

דירות בצפון – אפיק השקעה לוהט

נדל"ן הוא אחד מאפיקי ההשקעה האטרקטיביים ביותר ולכן אנשים רבים רואים את הפוטנציאל הטמון בהשקעה. אולם בעוד שבאזור המרכז מחירי הדירות מרקיעי שחקים, באזור הצפון ישנו היצע רחב של דירות ופוטנציאל תשואה נרחב. ניתן למצוא דירות למכירה בטבריה ובערים צפוניות נוספות שמחיריהן נמוכים יותר במידה משמעותית מדירות דומות במרכז. מלבד השקעה, ישנם אנשים רבים שמעוניינים לעבור לגור בצפון ולרכוש דירה למגורים במסגרת התקציב שעומד לרשותם.

רגע לפני חתימה – בדקו את נושא הבטיחות

לכאן או לכאן, בין אתם בוחרים להשקיע בדירות למכירה בטבריה ובין אם באזורים אחרים בחלקו הצפוני של הארץ, יש דבר אחד עליו אין להתפשר כאשר בודקים בנייני מגורים והוא קיומם של אמצעים לכיבוי שריפות בבניין. על פי התקנות, בכל בניין רב קומות צריך להיות ציוד בסיסי לגילוי וכיבוי אש. לכן, רגע לפני שאתם חותמים על חוזה, כדאי שתבדקו האם בבניין בו אתם עתידים להשקיע או לגור הציוד אכן קיים ותקין.

איזה ציוד הוא בגדר חובה?

התקן מבדיל בין בית פרטי לבין בנייני מגורים. בבנייני מגורים חשוב שיהיו גלגלונים, מטפים, זרנוקים, מזנקים וברזי כיבוי. על פי רוב, הציוד הזה יאוחסן בארון כיבוי אש אדום ויעבור בדיקה אחת לשנה על ידי איש מקצוע המוסמך לכך. בעזרת הבדיקה ניתן לגלות בלאי, חוסרים או ציוד לא תקין. בבניינים מעל 4 קומות צריכה להיות עמדת כיבוי אש בכל קומה. כמו כן, בבניינים מעל 9 קומות או בכאלו ולהם חניון קרקעי, חובה להתקין ספרינקלרים וגלאי עשן. כך בזמן שיש שריפה הגלאים יזהו חום והספרינקלרים יחלו להמטיר מים.

עוד על רכישת גלאי עשן קראו כאן.

מדוע זה חשוב?

עם נושאים כמו בטיחות לא כדאי להתעסק. ברוב המקרים ציוד כיבוי אש לבניינים יכול למנוע שריפות ולהציל חיים. באחוז גדול מכלל המקרים שריפות לא נגרמות ממקור חיצוני כי אם מקצר חשמלי במערכת החשמל, תקלה אשר יכולה לקרות בכל בניין מגורים, הן חדש והן ישן. מספיק שיהיה כבל אחד רופף או חיכוך בין לוחות כדי להצית שריפה. לכן כדי למנוע מהנכס שלכם להיפגע ועל מנת להיות כמה שיותר שקטים מומלץ להזמין בודק מוסמך שמכיר את התקנים ויכול לבדוק את הציוד לפני שאתם מבצעים רכישה.

 

 

 

 

11 במרץ 2017 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button