ציוד כיבוי האש שחובה להחזיק בכל עסק

firefighter-920032_640-960×540

בכל עסק חייבים לעשות הכל כדי לשמור על הבטיחות של העובדים ושל מקום העבודה. אין זה משנה עד כמה מנסים להיזהר בעבודה השוטפת, עסק שאינו כולל את תשתית הבטיחות הנדרשת עלול להוות בעיה כשמקרה חירום מאיים לקרות. מערכות כיבוי אש הופכות לחובה של ממש, וברוב המקרים הן גם נדרשות על פי חוק. אז מהן המערכות שבטיחות האש בעסק אינה יכולה להיות שלמה בלעדיהן?

גלאי עשן

מכיוון שאין עשן בלי אש, ועל רקע העובדה שאש נוטה להתפשט בקצב מהיר מאד, ברורה החשיבות של גלאי עשן בעסק. הגלאים יהיו ממוקמים בחדרים שונים בעסק ויספקו התרעה מהירה בכל פעם בה מתחיל להופיע עשן, עוד לפני שהשריפה מתפשטת. יידוע אנשי העסק לגבי הבעיה יאפשר להם לפתור אותה במהרה, ובכך אולי למנוע פגיעה משמעותית בחיים וברכוש גם יחד.

לפני שקונים גלאי עשן, מומלץ לבדוק מספר דברים. מה בדיוק? כאן תמצאו את כל המידע בנושא.

מטפים

מטפים לכיבוי אש הם גורם הכרחי נוסף במערך בטיחות האש של כל עסק, או למעשה של כל מבנה. המדובר הוא באמצעי הגנה אקטיבי מפני האש, אותו ניתן לתפעל בקלות במטרה להילחם באש ולמנוע מהשריפה להתפשט. יש סוגים שונים של מטפים, בעיקר מטפה פחמן דו חמצני או הלון, כשחשוב לא רק לרכוש אותם אלא גם לדעת איך לתפעל אותם. יש לבדוק תקופתית את המטפים על ידי בעלי מקצוע.

ספרינקלרים

מערכת ספרינקלרים היא מערכת מתזים אוטומטית, המתיזה עם הפעלתה מים או אמצעי אחר לכיבוי השריפה. המערכות הללו נכנסות לתמונה גם (או אפילו בעיקר) כשאין גורם אנושי שיכול לתפעל אותה, ולכן היא חיונית בעסקים – הרי לא פעם שריפה בהם מתפשטת דווקא מחוץ לשעות הפעילות של העסק, עקב קצר חשמלי או מכל סיבה אחרת. הספרינקלרים מעניקים לאנשי העסק הרבה מאד שקט נפשי, יחד עם הגנה מקיפה בעת הצורך.

מערכות לפינוי ולשחרור עשן

העשן אמנם מאפשר לנו לדעת על שריפה שעתידה להתרחש, אך כשלעצמו הוא מהווה צרה צרורה: כשיש אדם במבנה בו מתפזר עשן בכמויות גבוהות, סכנת החנק והמוות הופכת למוחשית. מערכות לפינוי עשן או לשחרור עשן מונעות ממנו להצטבר במבנה, מה שמגדיל את הסיכויים של מי שנמצא בו להימלט מתוכו, ומקטין מנגד את הסבירות שתיגרם התפוצצות או התמוטטות של המבנה כולו. ניתן למצוא מערכות פינוי ושחרור עשן פסיביות (פתחים קבועים או חלונות הנפתחים אוטומטית) או אקטיביות (מפוחי יניקה). התאמת הפתרון היא בהתאם למאפייני המבנה.

20 בנובמבר 2016 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button