מערכת לשחרור עשן טבעי וחשיבותה הרבה

Smoke-Release-System-960×540

מערכת לשחרור עשן באופן טבעי הינה מערכת אשר מנצלת את הטבע של העשן – האופי שלו שגורם לו לעלות למעלה. על פי חוקי הפיזיקה, אוויר חם עולה מעלה, אל החלק העליון של המבנה, ובשל כך ניתן לחבר מערכות לשחרור עשן באזורים העליונים. מערכת כזו כוללת מנועים חשמליים וחיישנים, אשר ברגע שבו הם מזהים את העשן – הם פותחים את החלונות באופן אוטומטי, וכך משחררים את העשן הכלוא בתוך המבנה.

כך מבוצע שחרור של העשן בצורה טבעית, דבר אשר יכול למנוע מצבים של שאיפת עשן או של חוסר אפשרות לראות מבעד לעשן, מה שעלול למנוע חילוץ עצמי בזמן של שריפה, חלילה.

למי מתאימות מערכות לשחרור עשן?

כשמדברים על מערכת לשחרור עשן לרוב מדברים על מערכות שנהוג להתקין בבית עסק, במפעלים ובמקומות דומים, אך כיום ניתן לראות גם המון אנשים פרטיים אשר בוחרים להתקין מערכות כאלו בבית שלהם וכך לצמצם את הסיכונים במקרה של שריפה בבית. חשוב להדגיש כי התקנה של המערכת איננה פוגעת באסתטיקת העיצוב של הבית, וכיום ניתן למצוא מערכות מעוצבות אשר ישתלבו נהדר גם בבתים אסתטיים ומרשימים. אם כך, לא כדאי לוותר על התקנה של מערכת כזו: במקרים של שריפות, פעמים רבות המערכת הזו יכולה לבצע הצלת חיים של ממש.

מה היתרונות של שחרור העשן?

כשמדברים על מערכת לשחרור עשן אי אפשר שלא להזכיר את היתרונות הרבים שיכולים להיווצר בזכות המערכת הזו. שחרור של העשן יכול לתרום לדברים חשובים מאוד כמו:

  • הפחתה של שאיפת עשן על ידי בני אדם הנמצאים בתוך המבנה.
  • הפחתה של התפשטות השריפה אל חללים אחרים במבנה – הלהבות יימשו עם העשן אל מקור האוויר וכך יהיה ניתן להציל חלקים אחרים במבנה בצורה הרבה יותר טובה.
  • הפחתה של מצבים בהם, בשל העשן, אדם הנמצא בתוך המבנה אינו מצליח לראות את סביבתו ולכן אינו יכול לצאת מהמבנה בכוחות עצמו.

היתרונות הללו הינם יתרונות חשובים מאוד, ומצילי חיים. לכן, כשמדברים על מערכת לשחרור עשן – לרוב, השיקול הכספי של עלויות המערכת הוא שיקול פחות מאוד שאין מתייחסים אליו. לא משנה כמה המערכת תעלה, הצלת חיים שווה הרבה יותר מכך.

שילוב של מערכות נוספות

כשמדברים על מערכת לשחרור עשן, במיוחד עבור מבנים גדולים ועבור מפעלים, כדאי לבדוק אפשרויות לשילוב של המערכת עם מערכות נוספות לכיבוי שרפות כמו ספרינקלרים, ערפילי מים ואזעקות אשר יתריעו בזמן על חשד להתפרצות שריפה.

23 במאי 2016 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button