מערכות גילוי אש – מהי חשיבותן?

adr-3000-2-1

למרבה הצער, שריפות הגורמות לנזקים בנפש וברכוש מהוות תופעה שכיחה בישראל, בכל עונות השנה בבתים פרטיים ובבתי עסק כאחד. האמצעי הבטוח והיעיל ביותר לאיתור שריפות בשלבים מוקדמים שלהן, הינן מערכות גילוי אש.

שריפה יכולה לקרות בכל מקום ובכל זמן

חשוב להבין ולהפנים כי שריפה בבית או בעסק יכולה לקרות לכל אחד ובכל שעות היום. זאת, עקב מגוון סיבות שמקורן בכשל מערכתי או בחוסר זהירות כדוגמת קצר במערכות החשמל, סדין חשמלי שדולק כל הלילה, סיגריה בוערת או נרות דולקים. כמו כן, שריפות יכולות להתרחש בשל סיר שנשכח על הגז, תנור חימום שמדליק עיתון או וילון, או בשל משחק ילדים במצית או גפרורים. מצבים אלו ונוספים מהווים גורמים שכיחים להיווצרות שריפות, וניתן בהחלט לצמצם את ממדיהן ונזקיהן באמצעות מערכות גילוי אש.

חשיבות גילוי מוקדם של שריפה

מרבית מקרי השריפה מגיעים לכותרות לאחר נזק מקיף ברכוש ופגיעה בחיי אדם, ומקורם בגילוי מאוחר של השריפה. לא אחת, שריפות אלו קורות בשעות הלילה כשכולם ישנים או לא נוכחים בבית העסק, ועל כן הן מתגלות בשלב מאוחר מידי כשהאש יוצאת מכלל שליטה. מאידך, התקנה ושימוש במערכות גילוי אש מאפשר זיהוי, גילוי והתרעה מוקדמים אודות עשן ואש. הדבר מאפשר לפנות את המבנה בזמן באופן יחסית בטוח, מונע את התפשטותה של השריפה ומאפשר לכבותה במהירות לפני שהיא גורמת נזקים לרכוש ובנפש.

מערכות התראה לגילוי שריפה

באמצעות התקנת מערכת לגילוי אש ועשן ניתן לקבל התראה מוקדמת מפני השריפה. התראה זו יכולה לכלול מערכות אזעקה חזקות מאוד, שהינן יעילות במיוחד במקרים בהם השריפה מתרחשת כשדיירי הבית ישנים. כמו כן, המערכות עשויות לכלול חיוג מיידי ואוטומטי למוקדי חירום, וכך לחסוך זמן יקר ערך ביצירת קשר עם גורמים אלו. בנוסף, ניתן גם לרכוש מערכות גילוי אש הכוללות מתזים ומטפים שמסייעים בכיבוי השריפה ומונעים את התפשטותה.

 

התאמת מערכת גילוי אש

בשוק קיים מגוון רחב של סוגי מערכות גילוי אש הנבדלות במרכיביהן ובהיקפן, כאשר התאמת המערכת משתנה לפי מאפייני הנכס, שימושו וצרכי בעליו. כך לדוגמא, ישנו הבדל מהותי בין מערכות גילוי אש הנדרשות למפעל שעובד עם חומרים מסוכנים, לבית ספר או לבית פרטי. לכן, לפני רכישת המערכת מומלץ להיוועץ באיש מקצוע מנוסה – הבקיא בתחום.

27 באפריל 2015 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button