מדוע חשוב לשמור על בטיחות מפני אש גם בבניינים ישנים?

old-building-960×540

מדי שנה פורצות דליקות רבות בבניינים ישנים, ביניהם רבי קומות שנבנו לפני שנות ה- 80, וקיים מצב עגום בו דווקא בבניינים הישנים העלולים להיהפך למלכודות אש, לא קיים ציוד בטיחות מפני אש, ובמידה וקיים הציוד לא מתוחזק כראוי. למעשה, רוב הבניינים הישנים בארץ אינם ממוגנים נגד אש ובעת פריצת דליקה עלול הבניין לגבות קורבנות רבים לכן חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה בתחום וזו תשלח צוות מיומן ומנוסה לבדיקת המצב הקיים ולהתקנת פתרונות יעילים נגד אש, מיותר לציין כי פתרונות אלה מצילי חיים.

סכנת אש בבניינים ישנים

בבניינים ישנים רבים בארץ ארונות החשמל מיוצרים מעץ ולא ממתכת, אין פתחים לשחרור חום ועשן, ומסתורי הכביסה המותקנים בבניין מיוצרים מחומרים דליקים. בנוסף, בבניינים ישנים רבים אין כלל ציוד לגילוי ולכיבוי אש ולכן כאשר פורצת אש בבניין הלהבות מתפשטות במהירות וללא כל הפרעה עד להגעת כוחות כיבוי האש.
חשוב להדגיש כי ארונות חשמל מעץ מסוכנים ביותר ויש להחליף אותם לארונות מתכת. בהשקעה יחסית נמוכה ניתן להחליף רק את דלתות ארונות כיבוי האש לדלתות מתכת הצבועות בצבעים מעכבי בעירה. כמו כן, אחת הסכנות הגדולות ביותר במקרה דליקה בבניין ישן היא התפשטות האש מקומה לקומה בגלל מסתורי הכביסה המיוצרים מחומרים דליקים. החלפת מסתורי הכביסה הינה קריטית למניעת התפשטות האש ומצילה חיים.
בנוסף, בבניינים ישנים אין פתחי אוורור ליציאת חום ועשן בעת שריפה. בבניינים חדשים ישנם פתחי אוורור כנדרש בתקנים, לכן חשוב ליצור פתחים לשחרור חום ואש גם בבניינים ישנים. בהתאם למבנה הבניין וחדר המדרגות ניתן לפתוח פתחים לשחרור אש ועשן ובמידת הצורך ניתן להתקין מערכת לשאיבת עשן.
אם מותקן בבניין ציוד לכיבוי אש יש לבצע תחזוקה שוטפת וביקורת מדי שנה כנדרש בחוק. חשוב לבדוק את הציוד כיוון שבמרבית המקרים מתגלה כי הצנרת סתומה או הציוד אינו תקין ובפרוץ שריפה עלולים הדיירים להילכד בבניין.

התקנת ציוד לגילוי וכיבוי אש

המציאות העגומה של הבניינים הישנים בישראל מראה כי במרבית הבניינים אין מערכות לגילוי וכיבוי אש. חשוב להתקין ברזי כיבוי בכל בניין ישן בהתאם להמלצות החברה המקצועית. כמו כן, מומלץ לרכוש מטפי כיבוי אש ולהתקין אמצעים יעילים לגילוי אש ועשן כמו גלאים וציוד נוסף.

29 ביולי 2015 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button