למה אסור לכם לוותר על התקנת ספרינקלרים לעסק?

sprinker

מערכות מתזים לכיבוי אש (ספרינקלרים) נחוצות בכל סוגי העסקים והן מותקנות במפעלים, בבנייני משרדים, בבתי מלון והארחה, במסעדות, בברים, במבני מסחר וכדומה. המערכת הוכחה בעבר ביעילותה והיא יכולה להציל חיי אדם ולמנוע נזקים רבים לרכוש ולסחורה בעסק. מערכת ספרינקלרים מתקדמת מתריעה בעת גילוי אש ונכנסת לפעולה באופן אוטומטי על מנת להאט את התפשטות האש למקומות נוספים. במקרים מסוימים, המתזים יכבו את האש וימנעו את התפשטות האש והעשן לחללים נוספים במבנה.

מערכת אוטומטית לגילוי ולכיבוי אש

חשוב לתכנן מערכות כיבוי אש ולהתקין אותן בעסקים הנמצאים במבנים בהם נדרשת מערכת יעילה לכיבוי אש באופן אוטומטי. את תכנון המערכת יש להפקיד בידי אנשי מקצוע המוסמכים לכך, בהתאם לתקנים המחייבים ועל פי החוק. חשוב להדגיש כי התקנת ספרינקלרים בעסק מיועדת להצלת חיי אדם ולמניעת נזקי רכוש, וכמו כן שהמערכת הפועלת באופן אוטומטי נועדה להשתלט על האש בעסק עד להגעת כוחות כיבוי אש.

מערכת ספרינקלרים כוללת צינורות מים המותקנים לרוב בתקרה, מתזים ומשאבות מים מיוחדות. במקרים מסוימים יש לחבר את המערכת גם למכל חירום המכיל מים, במקרים בהם קיים חשש לנתק מאספקת המים הסדירה למבנה.

מעבר לרכישת ציוד כיבוי אש סטנדרטי כמו מטפים שונים וארונות כיבוי אש עם צינורות מים ועם זרנוקים, חשוב להתקין גם מערכת ספרינקלרים איכותית ובטיחותית כדי להגן על חיי העובדים והלקוחות וכדי להימנע מנזקי רכוש כבדים בעסק. כדאי לדעת כי התקנת ספרינקלרים אינה דבר של מה בכך, מאחר שיש לתכנן היטב את המערכת כך שבעת הצורך הציוד יפעל היטב, והמים ישתחררו מהמתזים על מנת לדכא את השריפה.

התקנה על פי התקן המחייב ת"י 1596

מכון התקנים קבע את ת"י 1596 למערכות מתזים. התקן מפרט בהרחבה את דרישות התכנון, ההתקנה והתחזוקה של מערכות ספרינקלרים. בתקן מפורט גם באילו מבנים יש להתקין מערכת ספרינקלרים וכיצד לפזר נכונה את המתזים ואת הצינורות. מערכת ספרינקלרים, כאמור, יכולה להציל חיי אדם ולמנוע נזקי רכוש ותשתיות.

אין לוותר על התקנת ספרינקלרים בעסק גם אם התקן הישראלי אינו מחייב מערכת כיבוי אש עם מתזים למבנה, מאחר שקיומה של המערכת יכולה להיות הגורם המכריע בין חיים למוות במקרה של שריפה. יש מספר מערכות ספרינקלרים בשוק, כמו מערכת ספרינקלרים רטובה, מערכת ספרינקלרים יבשה, מערכת הצפה וכיוצא באלה. חשוב לפנות לחברה מקצועית, אמינה ומתקדמת המתמחה בנושא ומייעצת ללקוח איזו מערכת להתקין ואיזה ציוד כיבוי אש נוסף נדרש כדי להגן על העסק באופן מיטבי.

פנו לפלג אש עוד היום לייעוץ והתקנה של מערכת ספרינקלרים בבית העסק שלכם!

 

27 באוקטובר 2016 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button