כמה דברים שחשוב לדעת לגביי התקנת וניקוי מנדפים בבתי עסק

מנדפים הם פריטי חובה בכל מטבח מסחרי, כאשר גם במטבח הפרטי ניתן למצוא נוכחות מרשימה שלהם. אלו הם פריטים, שעשויים לרוב מנירוסטה ושמאפשרים לעשן ולאדים לצאת מהמבנה אל הסביבה החיצונית. הדבר מביא לא רק לשיפור חווית השהות באותם חללים (בהיעדר ריחות או עשן לא נעימים), אלא גם כולל בתוכו תמורות בטיחותיות של ממש. אז איך מתקינים מנדפים? ומדוע כל כך חשוב לנקות אותם על פי הספר? על כך ועוד במאמר הבא.

נקודת ההתחלה: התקנה מקצועית

יש כיום בנמצא מגוון רחב של מנדפים, כך שברור שההחלטה הראשונה שחשוב לקבל היא לגבי סוג המנדף והמאפיינים הספציפיים הנדרשים ממנו. בחירת המנדף היא שאלה של התאמה לצרכים, כמו גם של המאפיינים הפיזיים של החלל בו הם עתידים להיות: אם לוקחים בתור דוגמא מייצגת מנדף מצחייה, הרי שהוא יתאים בעיקר למקומות בהן בעיות גובה אלה או אחרות.

צורת המנדף (מרובע, קטום וכדומה) צריכה אף היא להילקח בחשבון בעת הבחירה שלו, לא רק מבחינה תפעולית אלא אפילו מבחינה אסתטית.

לא ניתן לוותר על הניקיון

מעצם אופן עבודתם של המנדפים, ברור מדוע התרחיש בו מצטברים על גביהם שכבות שומן, פיח ורכיבים אחרים הוא בהחלט מתקבל על הדעת. זו הסיבה בגינה התקנות בישראל מחייבות מטבחים מסחריים לא רק להתקין מנדפים, אלא גם לתת את הדעת על הניקוי שלהם. הניקוי צריך להתבצע על ידי חברה מקצועית, באמצעות חומרים ייעודיים (למשל, מסיר שומנים העומד בתקני משרד הבריאות) ולכלול בתוכו את כל המשתנים המרכיבים את המנדף: תעלות, ארובות מקשרות, מערכות הסינון, המפוחים וכיוצא בזה. מכאן נובע שהחברה צריכה להכיר היטב, בנקודת ההתחלה, את סוג המנדף לאשורו.

כמובן שאחת ממילות המפתח בעת ניקוי מנדף היא לא רק יסודיות, אלא גם זהירות. זו הסיבה בגינה חברות המבצעות זאת יקפידו מראש להסיר את החפצים הנמצאים בקרבה של ממש למנדף ועלולים להפריע למלאכה או להינזק כתוצאה ממנו, לכסות את כל הפריטים הרלוונטיים בניילון, להסתיר את נקודות חשמל ועוד. חברה שלא מבצעת זאת יכולה בהחלט להדליק אצלכם מספר נורות אזהרה.

 

28 באוקטובר 2015 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button