כל מה שחשוב לדעת על מטפי כיבוי אש

Fire-extinguisher-960×540

כולנו פוגשים אותם מדי יום ומתפללים שלא נאלץ להשתמש בהם, אולם בשעת צרה הם אחד הדברים החשובים ביותר שיהיו לצדכם. מטפים לכיבוי אש הפכו מזמן לחלק אינטגראלי מכל משרד ומאפשרים לכל אחד מאיתנו למנוע באופן אקטיבי התפתחות של דליקה. איך שומרים על התקינות שלהם ומה חייבים לדעת לפני שמתחילים להשתמש בהם –  כל מה שחשוב לדעת על מטפי כיבוי אש.

הם קלים לתפעול

מטפים לכיבוי אש נחשבים לקלים במיוחד לתפעול ואינם מצריכים כל ידע או הכשרה. בניגוד למערכות כיבוי אש מתוחכמות, המטפים פועלים על העיקרון הבסיסי ביותר של התזה לתוך מוקד השריפה ולכן הם קלים במיוחד לשימוש בשעת צרה. כדאי לשים לב שיש לחלקם מנגנון בטחון אשר יש לשחרר אותו בטרם ההתזה.

הם זקוקים להגנה

כמו כל ציוד כיבוי אש אשר מוכר לכם ומשמש אתכם בחיי היום יום, גם מטפי הכיבוי זקוקים להגנה על מנת לאפשר להם לתפקד במלוא עוצמתם. את המטפים יש לאחסן במקום קריר ויבש בכדי למנוע חדירה של מים או נוזלים אחרים לפתחים שלהם. למרות שהם עשויים ממתכת איכותית, יש להעביר אותם ממקום למקום בעדינות ואין להשליך אותם בעת שינוע והובלה. חשוב גם לנקות אותם בעדינות מדי פעם בעזרת מטלית בד כדי למנוע הצטברות של שמן ולכלוך.

הם עובדים בלחץ גבוה

הסיבה שהמטפים יכולים להכיל כמות כל כך גדולה של חומר מעכב בעירה הוא משום שהם מכילים חומר דחוס בלחץ גבוה. המיכלים מכילים גז אשר הופך במגע עם האוויר לנוזל לבן שמוקצף באופן טבעי ומתאים לכל טוואי שטח. באופן זה, גם המיכלים שנראים לכם קטנים באופן יחסי, נחשבים לאפקטיביים במיוחד ומכסים יותר מקום ממה שאתם עשויים לחשוב עליו. המעבר ממצב הגז למצב הנוזלי נעשה באופן אוטומטי לחלוטין עקב הפרשי הלחצים.

גם להם יש תאריך תפוגה

ממש כמו למזון או לשתייה, אם תסתכלו בזהירות על מיכלי הכיבוי השונים תוכלו למצוא בקלות את התאריך האחרון לשימוש או את תאריך הבדיקה הבאה. הסיבה לכך היא פשוטה ואינה קשורה לכך שהחומר "יתקלקל " או שהוא יהפוך לפחות איכותי לאחר זמן מה. הסיבה קשורה באופן ישיר לסעיף האחרון – הלחץ הגבוהה שבו המיכלים עובדים. בכדי לספק את התשתית הבטיחותית המלאה ולדעת שחומר הכיבוי ישתחרר בעוצמה המתאימה, יש צורך לבצע ביקורת תקופתית ולהחליף אותם בשעת הצורך.

רוצים לרכוש מטפים? פנו אלינו עוד היום ותזכו ליחס אישי ולמחירים משתלמים במיוחד!

21 ביוני 2017 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button