טיפים למזעור סכנת הדליקות בעונת הקיץ

fire-summerr

כמו בכל שנה, גם השנה הקיץ צפוי להיות שרבי במיוחד ולהביא עמו שורה של סכנות. בכדי למזער עד למינימום את הסכנה מפני דליקות ולאפשר לכם להתגונן מבעוד מועד, ביקשנו מהמומחים של פלג הנדסת אש להעניק לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את הקיץ בשלום. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להפוך את הקיץ הקרוב לבטוח מאי פעם.

תהיו מוכנים

מוכנות היא לא רק לוודא שיש לכם מטפים בכל חדר אלא גם לבדוק שכל אחד מהעובדים שלכם יודע לתפעל אותם באופן נכון בשעת צרה. מומלץ לערוך סימולציות ולהקדיש יום אחד להכנת הצוות המקצועי לטיפול בשעת משבר ולהסביר לכל עובד חדש מהם הנהלים של הארגון שלכם במקרה של דליקה. אם עדיין אין לכם נהלים מסודרים, זה בדיוק הזמן לבקש מיועץ הבטיחות שלכם להכין מזכר שמפרט את ההתנהגות הרצויה במקרי חירום.

ערכו תחזוקה שוטפת

מערכות כיבוי אש הן בהחלט חובה עבור כל עסק מודרני, אך כדאי לדעת שיש לבצע להן תחזוקה שוטפת ובדיקות מדי שנה. כדאי לוודא שאכן המערכת מחוברת לכל מערכות החשמל והמים של המשרד וכי אין כל חסימה של הצינורות שמובילים אל הספרינקלרים. מומלץ לבדוק כיצד המערכת מתנהגת בשעת חירום ולראות שהכל פועל כהלכה עוד בטרם תיכנסו לעונה החמה.

הסירו מפגעים בטיחותיים

בעסקים רבים ניתן לראות שקעי חשמל רופפים או מפצלים באיכות ירודה. למרות שאנו ממליצים בכל תוקף להצטייד בציוד לכיבוי אש, לפעמים הדרך הקלה ביותר למנוע את האסון הבא היא על ידי מודעות ועבודה מוקדמת. ערכו מדי חודש ביקורת פנימית ושימו לב למצב של תשתיות החשמל. בעונת הקיץ התשתיות נמצאות בעומס אדיר ולכן חבל לבזבז עשרות אלפי שקלים על שיקום כשניתן למנוע מראש כל אירוע שכזה.

גזמו שיחים ופנו עלים יבשים

אם העסק שלכם נמצא בסמיכות לאזור חקלאי או שיש לכם גינה קטנה באזור הכניסה אז אתם פשוט חייבים לבצע ניקוי וחיתוך של צמחים יבשים. בחלק מהמקרים ניתן לעשות זאת לבד ובאחרים יש חובה לפנות לגנן. אגב, אם אתם מטפחים גינת נוי בכניסה למשרדים שלכם אז כדאי לבצע השקייה קבועה שלה בכדי להמעיט מחומרת הסכנה או פשוט להעדיף גינה סינטטית.

כיום ישנם שפע של עציצים ומשטחי דשא שיחסכו לכם בהוצאות השוטפות ושעשויים מחומרים מעכבי בעירה.

מעוניינים בייעוץ אישי ובציוד איכותי לכיבוי אש? השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

 

23 במאי 2017 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button