חורף ושריפות – מהן הסכנות הבולטות וכיצד להתמודד?

fire equipment

אנו נוטים לחשוב שהתקופה המסוכנת ביותר בהקשר של שריפות זה הקיץ, בגלל הטמפרטורות הגבוהות. אך האמת היא שהחורף טומן בחובו לא פחות איומים, והמקור של רובם הוא דווקא בפעולות שעושה האדם עצמו. כך, אחד המקורות החמורים ביותר להתלקחויות בבתים פרטיים ובבתי עסק כאחד, נובע משימוש באמצעי חימום שונים, כגון גנרטורים, מפיצי חום ועוד. גם כאשר יש להם מתג כיבוי אוטומטי, עשוי להיווצר מצב שבו פריט שנמצא קרוב מדי למקור החימום מתחמם יתר על המידה ומתלקח. לפניכם מספר מצבים שיכולים להתרחש גם בחורף זה והדרכים למנוע את הסיכונים במידה הרבה ביותר.

מדוע חשוב להתקין ציוד כיבוי אש מתקדם?

אש הינה אחד הכוחות הגדולים ביותר בטבע. ולכן לזמן יש משמעות ענקית כאשר מתמודדים עם שריפות. התקופה של הסתיו היא הזמן הטוב ביותר להתקין ציוד כיבוי אש איכותי שידאג לכך שבכל מקרה של התלקחות – העניין לא התפתח לשריפה גדולה ומסוכנת. ובכך טמון היתרון הגדול ביותר של אמצעי מיגון אלה המאפשרים להציל לא רק רכוש, אלא פעמים רבות גם חיי אדם, משום שהיקפי העשן השונים והלהבות המסוכנות יכולות לגרום לנזקים חמורים תוך מספר דקות בלבד.

ספרינקלרים ומערכות בטיחות אש נוספות לבתים ולמשרדים

אחת הסיבות לכך ששריפות מסוכנות בחורף (ולא רק בחורף) נובעת מהעובדה שלאחר יום עבודה כל האנשים מתפזרים לבתיהם ולא תמיד ניתן לגלות את התפרצות השריפה בשלביה המוקדמים. לכן, חשוב מאוד להתקין את האלמנטים השונים של ציוד כיבוי האש המתקדם, כולל ספרינקלרים המאפשרים לכבות את הלהבות ברגע שנקלט מקור אש כלשהו. כאמור, מדובר באמצעי מציל חיים. כמו כן, במידה ונעשה נזק מסוים לרכוש, באם נעשה שימוש בציוד המתאים, קבלת כספי הביטוח תהיה מובטחת.

האפשרויות המתקדמות של גלאי עשן עצמאי

המערכות המודרניות מאפשרות לגלות אש כבר בשלבים המוקדמים ביותר של השריפה, ועל ידי כך מעניקות לא רק תחושת ביטחון, אלא גם אפשרות ליצור את תנאי העבודה הטובים ביותר. במקרים מסוימים, גלאי עשן עצמאי שאינו תלוי במערכות נוספות עשוי להוות אמצעי הגנה מספק, בעוד בבניינים גדולים כדאי לפרוס מערכת גילוי אש נרחבת. בסופו של דבר, המטרה העיקרית של כל אמצעי גילוי אש היא לחשוף את השריפה בזמן מצד אחד, אך גם לא להפעיל ספרינקלרים ללא סיבה מוצדקת (שזה גם בזבוז מים וגם הפרעה בחיי היומיום). שילוב של ביטחון ויעילות זוהי ההתנהלות הטובה ביותר בכל מצב ועבור כל סוג מבנה.

קראו כאן את כל מה שחשוב לדעת לפני בחירת גלאי עשן.

24 באוקטובר 2017 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button