לפני שיקרה האסון הבא – התקנת גלאי עשן בבית

smoke-detector

על פי האמרה הידועה, אין עשן בלי אש. בכל פעם שנתקלים בעשן במבנה סגור, בהמשך לכך, חשוב לעשות הכל על מנת למנוע מהאש להתפשט, לפגוע ברכוש ולסכן האנשים הנמצאים במבנה. ההמלצה היחידה במצב הדברים הזה היא להתקין גלאי עשן בכל בית, באשר הוא, גלאי שבכוחו להציל חיים. הנה כל מה שחשוב שתדעו על גלאי העשן ועל חשיבותו המכרעת בכל בית ישראלי.

מה מאפשרים גלאי עשן?

ניתן למצוא כיום סוגים ודגמים שונים של גלאי עשן, ומכאן שלא ניתן לדבר עליהם כאל מקשה אחת. מטרת העל של כל הדגמים המוצעים כיום היא אחת: לספק התראה מיידית במקרה שבו מצטבר עשן באזור מסוים בבית, מה שעלול להביא לכך שתפרוץ שריפה במהירות מדאיגה. גלאי העשן מאפשרים את מלוא הזמן לטפל בבעיה – למשל, הוצאת הילדים מהבית, הורדת מפסק החשמל הראשי – ולצד זה לטפל בשריפה בשלביה הראשונים, לפני שהיא מתפתחת למימדים גדולים יותר.
חשוב לשים לב שגלאי עשן מהווים משתנה חשוב במיוחד בתחום של גילוי וכיבוי אש, אבל כמובן שלא למשתנה היחידי. מומלץ מאד לשקול בחיוב הוספה של אמצעים אחרים שיכולים להציל חיים – מערכות אוטומטיות לכיבוי אש, מנדפים, מטפים וכיוצא בזה.

האזורים בהם חשוב להתקין גלאי עשן

אש עלולה לפרוץ בכל רגע ולמעשה בכל חלק של הבית; חשבו על קצר חשמלי, תנור שהושאר דלוק או כל דבר אחר. אלא שיש מספר אזורים בבית שנחשבים ל"מועדים לפורענות", מה שמביא לכך שמרבית האנשים בוחרים להתקין בהם את גלאי העשן. המקום המרכזי הוא המטבח, אשר בו יש סבירות גבוהה יחסית להיווצרות עשן עקב פעולות הבישול (גז, כיריים), פעילותם של המכשירים החשמליים השונים וכן המגע האפשרי עם המים. אם אתם מעוניינים להתקין גלאי אחד בלבד בבית, המטבח הוא החדר שצריך להיבחר. מומלץ, עם זאת, להוסיף גלאים בחדרים שונים אחרים בבית, דוגמת הסלון, חדרי השינה (בייחוד אלה של הילדים) ועוד.
הערה חשובה נוספת היא שבבתים בהם ילדים, התקנת גלאי עשן ביתי הופכת למכרעת אפילו יותר. לא רק עקב הרצון של כל הורה לשמור עליהם מכל משמר, אלא גם בהתחשב בעובדה שהילדים הם סקרנים מטבעם, ולא מודעים לפעולות שהם מבצעים – הפעלה של מכשיר חשמלי שלא כצורך עלולה להביא לכך, לדוגמא. סיבה נוספת היא שילדים הנמצאים בבית לא יוכלו לזהות את השריפה בשלבים הראשונים שלה, ובטח לא יידעו מה לעשות, כך שתפקודה של המערכת הופך להכרחי.

25 בינואר 2016 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button