התמודדות עם סכנת השריפות בחורף

winter-fire

רבים מאיתנו עשויים ליפול קורבן לאמונה הרווחת שסכנת שריפות ממשית קיימת אך ורק בחודשי הקיץ החמים שבמהלכם עשויים להתלקח שיחים יבשים עקב הטמפרטורות הגבוהות, שריפות יערות עקב מנגלים שלא כובו היטב שפורצות גם לבתים הפרטיים בערים וכיוצא באלה. עם זאת, כל תקופה בשנה עשויה להיות הרת אסון מבחינת בטיחות כיבוי אש, לכן חשוב מאוד תמיד לשמור על ערנות ולמנוע מצבי סיכון.

כיצד מטפים לכיבוי אש שומרים עליכם גם בחורף?

מטף אש הוא חלק משמעותי מאוד מתוך מערכות כיבוי אש, משום שבמקרים של התקלחות פתאומית, תגובה מהירה של אדם אחראי לצד מיקומים נכונים של המטפים עשויים למנוע אסון תוך שניות. בחורף עלולים להתרחש מקרים של התלקחות עקב שימוש ממושך בחומרי חימום למיניהם, קצרי חשמל וניצוצות שנגרמים בעקבותיהם ועוד. ספרינקלרים גם מהווים חלק חשוב מאוד במנגנון, בעיקר בקומות שבהן אין נוכחות קבועה של אנשים (בבנייני משרדים, לדוגמא). יחד עם זאת, כל אלה אינם משפיעים באופן מרחיק לכת כאשר אין גלאי עשן איכותי שידאג להפעיל את כל המערכות עם הופעת הסימנים הראשונים של עשן או של בערה.

כיצד מתארגנים לחורף?

אף על פי שקיימת בדיקה שנתית של מערכות כיבוי אש, כדאי מאוד לחשוב על הדקויות של עונת החורף מראש ולהיערך לקראתה. כאמור, יש לדאוג לבדוק את תקינותו של גלאי העשן, לוודא שכל המערכת שמאחורי הספרינקלרים עובדת בצורה תקינה, לרבות המשאבות שנמצאות בדרך כלל בקומות התת-קרקעיות. בנוסף, ניתן לנקוט אמצעי הגנה נוספים, כגון הצבת יותר מטפי כיבוי אש בבתים (הליך שלא תמיד ידרוש השקעה רבה, אך מעלה את רמת הבטיחות וגם את תחושת הרוגע של כל המעורבים בעניין). כך, אם בוצעה בדיקה בתחילת הקיץ, כדאי לבצע אחת גם בתחילת החורף. חברות העוסקות בתחום בטיחות אש מאפשרות לבצע גם בדיקות דו-שנתיות, ואין ספק שעדיפה זהירות יתר ממזהירות לוקה בחסר.

היערכות אנושית חשובה לא פחות

מלבד הקפדה על הפעילות התקינה של כל מערכות כיבוי האש, כדאי להקדיש תשומת לב גם ליכולתם של בני הבית להשתמש בהן. במילים אחרות, חשוב מאוד שהחברה האחראית על מערכות כיבוי אש בבניין, בין אם מדובר בבניין מגורים או במשרד המשמש כמקום עבודה – יש לבצע הדרכות מוקפדות על כל תהליך: כיצד משתמשים במטפים, כיצד מגיבים אם גלאי העשן מופעל, מה עושים לאחר שהספרינקלרים כיבו את האש (תמיד צריך להזמין סיוע של מכבי אש). כאשר כל הדקויות מטופלות בצורה תקינה, אחראית ומקצועית, הבטיחות של כל הבניין עולה בצורה משמעותית.

19 במרץ 2017 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button