התאמת מערכות כיבוי אש – הכיצד?

fire-house

אם אתם מקימים בית עסק קטן, אם אתם נכנסים למבנה קיים וציבורי, אם יש לכם בית פרטי או כל נכס שאתם משמישים עבור לקוחות, עובדים או תלמידים וכדומה – רצוי לוודא שהמבנה עומד בכל התקנים.

מבנים ציבוריים בארץ יכולים לקבל אישור לפתוח את שעריהם רק לאחר שהרשויות בודקות ומאשרות כי המבנה עומד בכל תנאי הבטיחות הדרושים. בכך זקוקים בעלי עסקים למגוון אישורים, כמו אישור עבודה בגובה עבור חדרי ייצור ותעשייה, אישור עבודה עם חומרים מסוכנים, התקנה וקיום של מוצרי בטיחות וקיומם של גלאי אש ועשן. זאת על מנת לייצר התנהלות נכונה בעת דליקה.

אז כיצד מתאימים מערכות כיבוי אש?

בתחילה ולפני הדרך להתאמה, חשוב להכיר את הכלים והמערכות השונות שמתאימות למבנים ציבוריים. בכך אפשר למצוא גלאי אש ועשן, אפשר להתקין טפטפות, להתקין ארונות לציוד כיבוי אש, לתלות ולהנגיש מתזים קטנים וגדולים, צינורות כיבוי ועוד. כאשר אתם בוחרים את המערכות – יש לעשות זאת תוך פנייה אל חברות הנדסה ובטיחות אש שיהיו מבין הטובות ביותר בארץ!

מדוע צריך מערכות גילוי אש?

מערכות לגילוי אש נועדו להתריע ולסייע (כמו גם לספק פתרונות מידיים) בעת שריפה כמו בזמן עשן סמיך או דליל, בעת דליקה, כמו גם במקרים של בעיות במערכות מיזוג ובאלמנטים במבנה כגון: מעליות, מסדרונות וחדרי מדרגות.

כאשר אתם מבצעים את ההתאמה, שימו לב כי אתם פונים אל חברה שיש לה מספר רב של שנות ניסיון בתחום. זאת כדי להבטיח שהתאמת המערכות תעשה על הצד הטוב ביותר. בחרו מקצוענים שיודעים לספק את האלמנטים הנכונים והמתאימים עבור המבנה שלכם, בעוד שיש לבחור חברה שתספק שירות תיקונים ואחריות על המוצרים שהיא משווקת.

עמידה בתווי תקן

מלבד בחירת חברה מקצועית להתאמת מערכות לגילוי אש, חשוב לבחור מוצרים שעומדים בכלל תווי התקן המחמירים ביותר – זאת על מנת למנוע תאונות קשות. בבחירת המוצרים, בחרו מערכות גילוי אשר וכיבוי אש שתואמות את כלל התקנים האירופאים האמריקאים והישראלים. נוסף לכך, ישנה דרישה למערכות שאינן פוגעות בסביבה.

בחירת חברה להתקנת המערכות

כאשר אתם בוחרים בחברה שתבצע את ההתקנה בבית העסק או במבנה הפרטי שלכם – יש לבחור מקצוענים שמתכננים ומתקינים מערכות גילוי אש, אשר מספקים מערכות מתקדמות בהאמה אישית. נוסף לכך, יש לבחור טכנאים מוסמכים לפי תקן ישראלי 1220 חלק 3, תוך בחירת מערכות שעומדות בכל תווי התקן. בכך תעלו את קמת הבטיחות במבנה, ותוכלו לקבל אישור הפעלתו – במהירות.

לסיכום, כדי להפעיל עסק פרטי, מבנה ציבורי, חברה ארגון וכדי לבטח בית פרטי או דירה – מומלץ לבחור מערכות גילוי וטיפול באש – בצורה נכונה.

 

תמונה: iserg / 123RF Stock Photo
7 בנובמבר 2019 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button