הגנה מפני שריפות למבני מגורים או משרדים

fire-175966_1280-960×540

מעוניינים להגן על מבנה המגורים או המשרדים שלכם מפני שריפה? בעזרת טכנולוגיות מתקדמות והיכרות עם התקנים השונים, תוכלו לזכות להגנה יעילה ולשקט נפשי.

במציאות הישראלית העכשווית בה דליקות יכולות להתפרץ במפתיע וללא התראה מוקדמת באזורים שונים ברחבי הארץ, יש להכיר את התקנים בנושא ולוודא כי ברשותכם כל הציוד המאפשר לכם שקט נפשי. כיום, ישנן מערכות כיבוי אש מתקדמות בתחום, אשר בעזרתן ניתן להגן על סוגים שונים של מבנים, החל מכאלו שנבנו בבניה קלה, דרך בניינים רבי קומות ועד למבני משרדים.

מה אומר החוק?

החוק בישראל מחייב כי במבנים ומוסדות יהיה ציוד המיועד לכיבוי ומניעת התפשטות דליקות ואשר יאפשר להילחם בדליקות אשר כבר פרצו. אולם מלבד ציוד בסיסי כמו מטפים, גלגלוני כיבוי או צינורות כיבוי אותם יש להחזיק בבית פרטי, באפשרותכם להצטייד במערכות מתקדמות אשר מבוססות על טכנולוגיה מתקדמת בתחום, כמו למשל גלאי עשן מסוגים שונים. בדרך זו, תוכלו להרגיש כמה שיותר בטוחים בתוך המבנה שלכם, בין אם הוא נבנה בשיטות חדשניות כמו בניה קלה ובין אם בכל שיטה מסורתית. על הציוד אשר ברשותכם לעבור בדיקה שנתית ותחזוקה שוטפת כדי שיחשב לתקין ויעמוד בכל התקנים הנדרשים. יש לציין כי במידה ועשיתם שימוש במטף, עליכם להחליפו בהקדם האפשרי.

בבניינים גבוהים יש צורך בהגנה מסיבית יותר

בבניינים גבוהים הנושא קצת שונה היות והחוק מחייב כי בכל קומה יהיה ארון כיבוי אש נגיש ומאובזר. בבניינים גבוהים ובהם 9 קומות וכן בחניונים תת קרקעיים, חובה להתקין מערכות ספרינקלרים וגלאי עשן. בעוד שגלאי עשן משמש לגילוי עשן ולהתרעה בפני כך, ספרינקלרים מרססים מים מלמעלה, הן בשל מדחום המותקן בתוכם והן בשל מערכת מרכזית שמפעילה אותם. יש לציין כי ברבים מן המקרים, השילוב בין ספרינקלרים לבין גלאי עשן הצליח ומצליח למנוע שריפות באופן מיטבי. גם במקרה של בניינים גבוהים על הציוד, לרבות ברזי הכיבוי ומערכות החשמל, לעבור בדיקה שנתית כדי לוודא את תקינותם.

איזו טכנולוגיה קיימת לרשותכם כיום?

מלבד ציוד החובה כיום, ישנן מערכות רבות ומתקדמות המשמשות לגילוי אש ועשן, אותן ניתן להתקין בכל מבנה וכך להגן עליו באופן מקסימלי. בין המערכות המתקדמות ביותר בתחום ניתן למצוא:

  • מערכות גילוי אש
  • רכזות אש אנלוגיות ואזוריות
  • מערכות כריזות חירום
  • מערכות טלפון כבאים
  • מערכות שחרור עשן טבעי
  • גלאי עשן
  • מערכות לכיבוי שריפות עצמאי
  • מערכות לכיבוי שריפות בארונות חשמל ובחדרי מחשב
  • ועוד

מה היתרונות של מערכות לגילוי ואיתור אש ועשן ואיך בוחרים?

המערכות השונות משמשות לזיהוי אש ועשן בבנייני מגורים או משרדים, מתריעות מפני סכנה, מגיבות בהתאם, מנהלות מערכות משנה מסוגים שונים ופועלות בהתאם לדרישות מכון התקנים ורשות הכבאות. מלבד עמידה בתקנים, כדי לבחור את המערכות המתאימות ביותר, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ובעלת שם בתחום אשר תוכל לספק לכם ייעוץ ולהתאים את המערכות הנכונות למבנה שלכם. כך למשל גם אם אתם גרים במבנה המיוצר בשיטת בניה קלה, הדבר לא יגביל אתכם ותוכלו לחוש כי אתם מוגנים באופן מירבי. רוצים לקרוא מידע נוסף ועדכני לפני בחירת גלאי עשן? כאן תמצאו את כל מה שאתם צריכים.

בעזרת מערכות מתקדמות להגנה מפני שריפות במבני מגורים או משרדים תוכלו להרגיש כמה שיותר בטוחים בכל רגע נתון ולהיות ערוכים ומכונים גם לרגעים בלתי צפויים.

לרכישת אמצעים מתקדמים לכיבוי ומניעת שריפות, חייגו עוד היום ל- 03-3038190 או השאירו פרטיכם באמצעות טופס יצירת הקשר שבאתר.

 

 

19 ביולי 2017 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button