אילו אישורים נדרשים ממכבי האש לפני פתיחת עסק?

66841731_l

בין אם אתם מוכרים מוצר כזה ואחר, או מספקים שירותים שונים, תהליך רישוי עסק יכלול בתוכו גם קבלת אישורי מכבי האש. על פי התקנות של דיני רישוי עסקים, רוב בתי העסק בארץ נדרשים באישור מכבי אש בכדי לפעול עסקית. בואו נבין במה התהליך של קבלת אישור לעסק כרוך.

בכדי לתפעל ולהשמיש בית עסק בישראל, יהיה עליכם לקבל רישוי לעסק, מה שכולל גם את אישורי כיבוי האש השונים. בשורה התחתונה, אישורי כיבוי אש נועדו למנוע שריפות ודליקות בבית העסק, אך אין ספק שמדובר בלא פחות מאשר שלומם וביטחונם של אנשים המבקרים באותו ארגון, עסק או חברה כלשהי. אז כיצד נקבל את אישור כיבוי האש על היותנו עסק בטוח ומוגן מפני דליקות?

מערכות גילוי עשן וכיבוי אש לעסק 

בשלב הראשון של התהליך לקבלת אישור כיבוי אש לעסק, יהיה צורך בהכנה טרומית של בית העסק. במילים אחרות, יהיה עליכם לבצע שלל סידורי כבאות שונים, שנדרשים בהתאמה מלאה למפרט הדרישות המקצועיות של הכבאות וההצלה לישראל.

אנו למעשה מתכוונים לכך שיהיה עליכם להתקין את מערכות גילוי וכיבוי האש עוד לפני שאתם מגישים את

הבקשה לקבלת האישור. אם כך, בשלב השני יהיה עליכם להגיש את הבקשה עצמה. מערכת כיבוי אש לעסק משתנה מחברה לארגון ומעסק לעסק, כך שבבואכם להתקין מערכות אלו, יהיה עליכם לקחת בחשבון את פוטנציאל השריפה בבית העסק.

כיצד נקבל אישור כיבוי אש לבית העסק?

האם בית העסק מכיל ציוד דליק? האם המבנה עשוי בטון? אולי עץ? אלו דברים שלוקחים בחשבון, לפני התקנת ציוד כיבוי אש ומערכות שונות. בתי עסקים רבים מצריכים גם התקנת ספרינקלרים, במיוחד כשמדובר באסורים ועסקים דליקים.

במקרים בהם יש צורך להתקין ספרינקלרים חדישים, יהיה עליכם להתקינם בעזרת החברות הרלוונטיות, כך שלא תהיה אף התפשרות על איכות ההתקנה. ברגע האמת? הם חייבים לעבוד.

שימו לב: מכל עסק יש דרישות שונות. באתר הממשלתי של הרשות הארצית לכבאות והצלה, ניתן לצפות בדרישות הספציפיות לפי סוג העסק:

https://www.gov.il/apps/Kabaut/Shalhevet/treeView/?mainCatId=2

ניקח לדוגמא את קבוצה 01 (בריאות ורוקחות, קוסמטיקה), תת קבוצה 01.01ב: דראגסטור כגון סופר פארם בגודל 200 עד 500 מטר. עבור בית מרקחת מסוג זה, יש כ-20 דרישות שונות, החל מתאורת חירום ושילוט, וכלה בברזי כיבוי מיוחדים, מערכות גילוי עשן בתקן ת"י 1220 ועוד. מכאן ניתן לראות שהצעד הראשון שיש לעשות כשניגשים לקבלת אישור כיבוי אש, הוא ללמוד היטב את הדרישות העדכניות (שכן דרישות יכולות להשתנות לעיתים תכופות מאוד)

בדיקת מערכות כיבוי אש וגילוי עשן לפי תקן 1220

בכדי לקבל אישור כיבוי לחברה או בית עסק, יהיה עליכם לוודא כי מערכות כיבוי האש עומדות בתקנים הכי מחמירים. בדיקת מערכות גילוי עשן ואש תקן 1220, היא בדיקת המערכות השונות בבית העסק בעזרת חברה אשר מתקינה עבורכם מערכות כיבוי אש מתקדמות ופשוטות יותר.

ניתן להזמין בדיקות אלו באופן מיידי, כך שלא תצטרכו להתעכב ולעכב את תהליך קבלת אישור הרישוי לעסק. בכל מקרה, תמיד הקפידו להסתייע במקצועני כיבוי, ואלו יוכלו להתקין בעבורכם מערכת כיבוי אש לעסק התואמת את דרישת החוק.

17 במאי 2020 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button