איך לתחזק נכון את מערכות כיבוי וגילוי האש על מנת שיפעלו בזמן שריפה?

fire-maintanence-960×540

אם אתם קוראים את השורות הללו, קיימת סבירות רבה שאתם אנשים מאוד אחראיים. אתם כנראה מבינים את הצורך בתחזוקה נכונה של מערכות גילוי האש וגילוי עשן במבנה שלכם, או במבנה בו אתם מתגוררים. בואו נדבר על נושאים חשובים אלו של הצלת חיי אדם, ציוד ועסקים שלמים לפעמים.

לא פעם, ניתן להציל בית עסק שלם או אפילו מבני עסקים אם תחזוקת ציוד כיבוי האש היא נכונה. בכדי לוודא את התקינות של מערכות כיבוי האש שלכם, כדאי תמיד להיות בקשר עם חברת כיבוי האש הפרטית ממנה אתם מקבלים שירות. בדרך כלל, אנשים בוחרים לבצע ביקורות חצי שנתיות, אך אין זה מעוגן בחוק. במילים אחרות, אתם לא חייבים לבצע בדיקות כיבוי אש כל חצי שנה, אך בהחלט מומלץ לעשות זאת ולא להמתין לרגעים בהם מתחולל אסון – ואין מענה. חברת פלג – הנדסה ובטיחות אש בע"מ, היא חברת בטיחות האש המומלצת בישראל, ושירותיה ניתנים בפריסה כמעט ארצית. החברה מספקת מענה עבור בדיקת מערכות כיבוי אש, ביקורות אש, ספרינקלרים (התקנות ותחזוקה) ועוד רבות.

האם חובה לקרוא לחברת בטיחות אש בכדי לתחזק?

ובכן, זו שאלה טריקית, היות וקיימים דברים מסוימים אותם אתם יכולים לבדוק בעצמכם, אך תמיד כדאי לקרוא לחברה מקצועית שתבצע בדיקות מערכות כיבוי אש. בדיקות מערכות כיבוי אש, ביקורת כיבוי אש, ספרינקלרים והתקנתם – חייבים להתבצע אך ורק על ידי מומחים ואנשי מקצוע הבקיאים ברזי המערכות השונות שקשורות לספרינקלרים, למערכות כיבוי אש אוטומטיות, לארונות חשמל, גלגלונים של כיבוי אש ועוד.

כמובן שאין צורך לקרוא לחברת בטיחות האש שלכם לעיתים מאוד קרובות, ועליכם לבדוק בעצמכם את מצב המטפים. בדיקת מטפים צריכה להתבצע בשגרה ובאופן שוטף, תוך כדי שאתם מוודאים כי מד הלחץ עומד במיקומו הירוק והתקין. במקרים בהם יש צורך לצבוע מטפים או לתקנם, כמובן שיש לקרוא לחברת בטיחות האש שלכם. השילוט במבנה שלכם גם חייב להיות תקין, ואם יש צורך לצבוע או לתקן את השילוט כדאי לבצע זאת בהקדם.

מצילים חיי אדם – מערכות גילוי אש תקינות

מעבר לכך שחיי אדם עשויים להינצל בשעת חירום, אם מערכות גילוי האש תקינות במבנה שלכם אתם יכולים להציל גם את הציוד ואת בית העסק. לא פעם, עסקים נחרבים כליל ונשרפים עד ליסודותיהם, וזאת בעקבות מערכות כיבוי אש לא תקינות או ישנות, שלא היו מסוגלות להתמודד עם עוצמת השריפה שהתחוללה.

זכרו, אם אתם בעלי מבנים עסקיים, התקנת מערכות כיבוי אש מתקדמות תקנה ללקוחותיכם את תחושת הביטחון אותה הם צריכים, בעודם מתארחים בבית העסק שלכם. לקוחות שנעים להם ומרגישים בטוחים, הם לקוחות שיישארו במבנה העסקי שלכם זמן רב יותר, יוציאו יותר כסף וייהנו להגיע אליכם בשנית.

21 באוגוסט 2019 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button