איך לשמור שלא תידלק שריפה בבית?

81606332_custom-960×540

דלקות לא רצויות בבית הפכו לנפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות. בין אם מדובר בקצר חשמלי, או במזג אוויר חם מאוד, בכל מקום בבית יכולה להיווצר דלקה מסכנת חיים או לפגיעה קשה ברכוש הבית. אז מה אפשר לעשות על מנת למנוע דלקה מלכתחילה? הנה כמה טיפים

 

בדיקה מהשורש

 

ראשית יש לבחור לוודא כי החומרים מהם עשויים הבית עמידים לתנאי מזג אוויר קיצוניים. למזלנו, גם בדיעבד ושנים רבות אחרי בניית הבית, ניתן לבדוק ולשפץ במקרה הצורך. כיום, רוב הבתים נבנים בשיטת בניה קלה, אשר בה משתמשים בשיטות בניה מתקדמות המאפשרות בניה מהירה בחומרים מעולים ועמידים. כידוע, בישראל, ובמיוחד בחודשי הקיץ החמים, יש סיכוי גבוה יותר שתהיה שריפה לא מבוקרת שנגמרת מהטמפרטורות הגבוהות. למזלנו, החומרי הבניה מאפשרים רמת בידוד גבוה מאוד אשר מאפשרת לטמפרטורה להיות עמידה, גם כאשר משתולל חום קיצוני בחוץ, מה שיוריד את הסיכוי לדלקה.

 

הבית שלכם ישן נבנה בשיטת בניה מסורתיות? אין דאגה! גם אם הבית שלכם נבנה באמצעות שיטות בניה ישנות, תמיד ניתן ושפץ את הבית ולאבזר אותו לקראת כל סוג מזג אוויר, ולעשות זאת במהירות ובמחיר נמוך יחסית. והבונוס? בניה קלה משולבת בצורה משולמת עם הקיים בצורה הרמונית, כך שניתן לשפץ חלק בעייתי בבית ולשלב אותו עם שאר חלקי הבית, כאילו היה שם תמיד.

 

חומרים דליקים

 

לאחר בדקתם את המבנה הבית, חשוב גם לבדוק שאין סכנות לדלקה בבית. נסו לחפש האם ישנם תקלות בבית כמו כבל קרוע, שקע תקול או חומרים דליקים אחרים כמו גז או נפט- אם יש כאלו, עליכם להשאיר אותם במקום סגור ובטוח. גם מוצרים יום יומיים כמו נרות עלולים לגרום לדלקות במקרה שהם לא מפוקחים, ולכן חשוב לשמור שהנרות יהיו בתוך פמוטים.

 

מעבר לכך, חשוב ללמד את ילדכם בטיחות באש ולהסביר מה יכול לקרות אם משחקים באש ואת הסכנות הרבות שמלוות לכך. כמובן שעליכם להרחיק מקורות אש שונים מילדים כמו גפרורים, מצתים וכדומה, ותמיד להשגיח עליהם כאשר הם משתמשים באש.

 

גילוי מוקדם

 

לצערנו, גם אם נשמור על כל הכללים, לא תמיד ניתן לדעת מתי תיווצר שריפה מסכנת חיים בבית. לשם כך, חשוב להתקין מכשירים לגילוי מוקדם כמו גלאי עשן בכל חדר בבית. מוצרים אלו יתריעו על שריפה בשלב מוקדם ויאפשרו את כיבוי השריפה או התפנות מהבית במקרה הצורך. לא מעט פעמים גילוי מוקדם של שריפה הצילה חיים ורכוש של משפחות רבות, ולכן חשוב להתקין גלאי אש כבר בתחילת בנית הבית.

 

לסיכום, שריפות יכולות להיווצר כל הזמן ובכל מקום, ולכן חשוב להיות מוכנים מראש לכל תרחיש בבית, באמצעות בנית בית עמיד, בידוד חומרים דליקים ושימוש בגלאי עשן.

4 בספטמבר 2019 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button