איך למנוע שריפות בחודשי הקיץ החמים?

hot-summer-fire

שריפה היא מצב מסוכן במיוחד. בהתאם לכך, חשוב להתנהל באופן מושכל על-מנת למזער את הסיכוי לקיומה של אש שאין עליה שליטה, ושעלולה לגרום נזקים חמורים גם לבני אדם וגם לרכוש. במיוחד חשובה ההיערכות בחודשי הקיץ הלוהטים כשהטמפרטורות הגבוהות מגדילות את הסיכון.

מערכת איכותית לגילוי אש וכיבויה

כל אחד ואחת מאיתנו יכולים, וחייבים, להקפיד על מספר כללי זהירות פשוטים (פירוט בהמשך), אבל מאחר שאי אפשר להבטיח ב-100% שלא תפרוץ שריפה, נדרשת השקעה במערכת איכותית לגילוי אש וכיבויה.

מערכת שכזו מבטיחה זיהוי מידי של כל בעירה לא רצויה ומסוכנת. האיתור המהיר של השריפה, אם חלילה תפרוץ כזו, מאפשר לספק לה מענה מיידי, עוד לפני שהיא מתפשטת ויוצאת מכלל שליטה. בהתאם, נדרשים גם אמצעים שונים לכיבוי אש – גם כאלה שמופעלים אוטומטית וגם כאלה שמופעלים בידי בני האדם שנמצאים במקום או בידי כוחות ההצלה המקצועיים.

בין השאר כוללת מערכת הגנה משריפות גלאי עשן, ספרינקלרים וארון כיבוי אש ובו מטפים, גלגלונים וזרנוקים. פריסת האמצעים השונים חייבת להתבסס על תכנון מדויק של אנשי מקצוע מנוסים בתחום, ובנוסף חובה לבצע בדיקת תקינות של המערכת אחת לשנה (ובמבנים שמתאפיינים ברמת סיכון גבוהה מהרגיל, אחת למספר חודשים).

כללי זהירות חשובים

בתוך הבתים והמרחבים העסקיים גורמי הסיכון העיקריים לפריצת שריפה הם סיגריות, שימוש באש גלויה במטבח ומערכת החשמל. על-מנת למזער את הסיכון לתרחיש הבעייתי מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

  • לא להשאיר אש גלויה במטבח בלי השגחה.
  • לא לעשן במיטה או על הספה בסלון כשישנו סיכוי שתירדמו תוך כדי.
  • להיזהר מהתחממות יתר של סמארטפונים ובעיקר של סוללות של אופניים וקורקינטים חשמליים. חובה להקפיד על מטענים תקניים וכן לנתק אותם מהחשמל כשהסוללה מלאה.
  • לא לחסום את פתחי האוורור של מכשירים חשמליים.
  • לוודא שכל השקעים בבית תקינים ושבאופן כללי מערכת החשמל לא סובלת מליקויים.
  • להימנע מחיבור מספר מכשירים זוללי חשמל למפצל אחד.

מה חשוב לעשות כשפורצת שריפה?

אם פורצת שריפה, הפעולה החשובה ביותר היא פינוי מסודר ומהיר של כל האנשים מהמקום. רצוי להקפיד על הליכה כפופה שכן העשן עולה כלפי מעלה. הזעקת לוחמי אש היא הפעולה השנייה ובעצם היא מתבצעת במקביל לפינוי. אם השריפה קטנה יחסית ניתן לנסות לכבות אותה עם המטף, ובכל מקרה יש להישמע להנחיות הגורמים המקצועיים המנוסים.

האש עלולה להשאיר חותם משמעותי במבנה. על-מנת לחזור לשגרה מלאה, מומלץ לשכור את שירותיה של חברה שמתמחה בניקיון לאחר שריפה. חברה שכזו יודעת לנקות את כל הפיח (שמהווה גם מטרד אסתטי וגם עלול להזיק לדרכי הנשימה), לפנות באופן מסודר ריהוט וציוד שנגרם להם נזק בלתי הפיך, לצבוע מחדש קירות שזקוקים לכך ובאופן כללי לגרום לכך שתוך זמן קצר ככל האפשר תוכלו להשתמש בחלל בלי שיישאר בו כל זכר לשריפה.

21 באוגוסט 2019 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button