איזה ציוד כיבוי אש מומלץ שיהיה בבית?

מדי יום אנו נוהגים לבצע פעולות בסיסיות בבית, לדוגמא: בישול, גיהוץ, שימוש במוצרי חשמל שונים, וחימום המקום (בחורף). כך אנו חשופים לסכנת דליקה שיכולה לפרוץ בכל רגע מסיבות שונות ומגוונות. תנור האפייה עלול לקצר ולהתלקח, מגהץ שנשכח או נפל על השטיח עלול לגרום לשריפה המתפשטת במהירות, שריפות נוספות עלולות להיגרם בזמן הבישול או האפייה וכתוצאה מקצר חשמלי באחד המכשירים בבית או בארון החשמל. לכן מומלץ להחזיק בכל בית ציוד כיבוי אש ובנוסף, חשוב להתקין גלאים לגילוי אש, כך שבזמן אמת נקבל התראה ונוכל לנסות לכבות את השריפה לבד באמצעות מטף כיבוי אש ושמיכות או להזעיק את כוחות כיבוי האש.

מטפי כיבוי

632יש בשוק מגוון רחב של מטפי כיבוי והכלל המנחה הוא להשאיר את המטף שרוכשים לבית במקום גלוי וזמין. ניתן לרכוש מטפי כיבוי גז במילוי הלון או פחמן דו חמצני 2 CO כיוון שהם יעילים לכיבוי שריפות הנגרמות מהתלקחות חומרים דליקים כמו ניירות, עיתונים, עץ, פלסטיק וכד'. כמו כן, מטפי כיבוי גז יעילים לכיבוי שריפות הנגרמות כתוצאה מהתלקחות חומרים דליקים שונים כגון בנזין, שמן ועוד. מטפי גז אינם גורמים לנזק רב במהלך כיבוי האש ולכן רבים מעדיפים אותם על פני החלופות, עם זאת כדאי לדעת כי יעילותם בכיבוי שריפות של חומרים רגילים נמוכה יותר בהשוואה למטפי כיבוי אחרים שמפזרים שכבת חומר שמונעת מהחמצן ללבות את האש ולהתלקח מחדש.
ניתן לרכוש מטפי כיבוי במילוי קצף או אבקה במגוון גדלים והם יעילים לכיבוי חומרים דליקים הנמצאים בכל בית כמו נייר ועץ. ובנוסף יעזרו בכיבוי חומרים דליקים כמו דלק, בנזין, שמן וכד'. חומרי המילוי במטפים אלה דחוס יחד עם חנקן ובעת הפעלת המטף ניתן לפזר שכבת חומר, קצף או אבקת כיבוי על פני השריפה. חשוב לדעת כי יש לנקות את שאריות החומר במהירות לאחר כיבוי השריפה כדי למנוע נזק לציוד. בנוסף, מומלץ שיהיו שמיכות כיבוי במקום נגיש ונוח.
כאשר גרים בבניין מגורים יש לוודא כי ישנו ארון כיבוי שכולל מטפים, זרנוקים וברזי כיבוי. חשוב לדאוג לבדיקה שנתית של הציוד ולהשלים חסרים במידת הצורך.

מערכת לגילוי עשן

adr3000-smallיש בשוק מגוון רחב של מערכות לגילוי עשן, חלקן פשוטות וניתן להתקין אותן לבד וחלקן דורשות התקנה מקצועית כיוון שהן פועלות באופן אוטומטי וברגע גילוי העשן שולחות הודעה לנייד שלכם ולכוחות כיבוי האש. יש מערכות מתוחכמות ויקרות יותר הכוללות גלאים לגילוי עשן וחום ומערכות אלה כוללת ברזי כיבוי (ספרינקלרים) שמתיזים מים עם זיהוי טמפרטורה גבוהה.

31 במרץ 2015 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button