מה צריך על מנת לקבל אישור כיבוי אש לעסק?

fire-work

ביסוס של בית עסק כלשהו הוא הליך ארוך ולפעמים מייגע ביותר, בעיקר כאשר מדובר בבית עסק ציבורי שאמורים להימצא בו אנשים דרך קבע (עובדים) וכן מזדמנים (לקוחות, קונים וכיוצא באלה). על מנת שהאנשים שנמצאים בבית העסק שלכם יהיו בטוחים בכל עת, קיימים כללים ורגולציות המגבשים יחדיו את כל הפעולות שעליכם לנקוט על מנת ליצור סביבה בטיחותית מכל הבחינות. בין שלל החובות המוטלות עליכם בתור בעלי עסקים, ניתן למצוא גם את הצורך ליצור תנאים בטיחותיים מבחינת כיבוי אש, כיוון שהסיכון לשריפות מהווה את אחד הסיכונים החמורים ביותר בחיי היומיום. החותמת לכך שהעסק שלכם בטוח מבחינת בטיחות באש היא קבלת אישור כיבוי אש לעסק מהגורם המוסמך לכך.

ציוד כיבוי אש – חובה לצורך קבלת אישור כיבוי אש לעסק

מלבד העובדה שללא ציוד כיבוי אש לא תוכלו לקבלת את הרישיון לעסק, יש בעניין גם היבט של בטיחות אישית שחשוב לכל אחד. בכל בית עסק יש סיכונים משלו, ואין ספק שבמסעדה יש יותר סיכון לשריפה מאשר בחנות למוצרי קוסמטיקה. אך בפועל, כל מה שצריך על מנת שתפרוץ דליקה הוא ניצוץ אחד בלבד, שיכול להיווצר במגוון תרחישים, אפילו בעקבות קצר בחשמל. לכן, מדובר בחובה שמוטלת עליכם על ידי הרשויות, אך במקרה זה היא לגמרי פועלת לטובתכם, לטובת העובדים העתידיים ולטובת קהל היעד הפוטנציאלי שלכם.

מה כולל הציוד?

בכל תחום פעילות יש דקויות שונות של ציוד כיבוי אש שהוא בגדר חובה, אך בכל מקרה תמצאו תמיד ארונות כיבוי אש עם צינור (בהתאם לגודל המקום) או עם מכלים, גלאי עשן המאפשרים התמודדות מהירה עם כל דליקה, רכזות אנלוגיות, מטפים על כל סוגיהם ועוד. חשוב לזכור שככל שהמקום גדול יותר ומיועד לאכלוס יותר אנשים (מסעדה, מועדון, אולם אירועים) – כך מספר האלמנטים של ציוד חובה לצורך אישור כיבוי אש עולה, וכך גם המורכבות שלו. פרט חשוב נוסף שאינו מהווה חלק מהציוד באופן בלתי אמצעי, אך חשוב לשרידות של האנשים הוא יציאות חירום בכמות מספקת, שגם ניתן למצוא אותן בקלות, על מנת שבמקרה חירום אנשים יוכלו להתפנות מהמקום במהירות, ביעילות וללא פגע. ללא כל אלו, אף גורם מוסמך לא יעניק לעסק שלכם אישור מכבי אש ולמעשה לא תוכלו במצב זה להפעיל את העסק בצורה חוקית.

אישור כיבוי אש – למי פונים על מנת להתקין את הציוד הנדרש לקבלתו?

בכדי לדעת באופן ספציפי איזה ציוד חובה לכיבוי אש נדרש לבית העסק מהסוג שלכם, וכן על מנת לבצע את ההתקנה בצורה יעילה ואיכותית, מומלץ לפנות לחברת כיבוי אש מקצועית, שתבצע את ההתקנה במהירות וביעילות. בדרך כלל, חברות אלה גם מאפשרות לעבור את כל התהליך בקלות לאחר סיום המבדק וההמלצות. החברה מספקת לכם את האישורים להגשה לוועדות של הרשויות, האמורות לתת לכם את האור הירוק להתחיל להפעיל את בית העסק שלכם. שיתוף פעולה עם גורם מקצועי תמיד יקל עליכם את התהליך, יזרז את תחילת הפעילות של בית העסק ויאפשר לחסוך זמן וכסף.

רוצים לברר עוד פרטים? צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 03-3038190 או באמצעות טופס יצירת הקשר ונשמח להתחיל להניע את התהליך על מנת שתקבלו אישור כיבוי אש כמה שיותר מהר!

14 בספטמבר 2016 / מידע מקצועי

Share the Post

Call Now Button